jueves, 7 de noviembre de 2013

Algo cheira a podre en Europa (un inciso)

Sen compaixón algunha cara as mafias romanesas acusadas de prostituír a nena rescatada da Escravitude, propóñome saber se os romaneses son cidadáns de primera desta Unión Europea de 27 na que, supostamente, estamos todos a unha.

Romanía, ao igual que Bulgaria, ingresou na Unión Europea en 2007, pero daquela estableceuse unha moratoria para que non se incorporase ao espazo Schegen, o espazo de libre circulación europea, no que non están Irlanda e Reino Unido por decisión propia e onde non deixaron entrar aínda a Chipre, Bulgaria e (bingo!!!) Romanía. Aínda que non son integrantes da Unión Europea, Islandia, Noruega, Liechtenstein e Suíza si que forman parte do espazo Schegen.

A idea inicial era que Romanía e Bulgaria se incorporasen á libre circulación europea en 2011, pero países como Finlandia ou Holanda promoveron unha oposición á que se adheriron unha ducia de estados membros.

A web informativa sobre os visados do espazo Schegen recolle unha noticia ao respecto e sinala: 

Esta decisión tiene su origen en la preocupación de que Bulgaria (cuyos avances en materia de control de fronteras se consideran insuficientes) se convierta en una especie de eslabón débil que consecuentemente de paso a la entrada descontrolada de inmigrantes irregulares al territorio Schengen.

Accedo a unha reportaxe moi documentada e moi completa sobre a política de fronteiras en Europa. O 24 de outubro deste mesmo ano, Susana Campo Fidalgo asinaba en Lainformacion.com, hai só unhas semanas, un texto baixo o título:
Europa se blinda ante la inmigración ilegal
E atopo a referencia a Romanía:
Las medidas de Reino Unido también tienen en su punto de mira a búlgaros y rumanos.
Las restricciones fueron impuestas en 2005, de cara al ingreso Bulgaria y Rumanía en la UE el 1 de enero de 2007. Sus ciudadanos pueden visitar libremente Gran Bretaña, pero necesitan un permiso especial para poder trabajar. Restricciones similares o de otro tipo han sido aplicadas también por Alemania, Austria, Bélgica, Francia, Luxemburgo y Holanda.

E qué sucede en España?

Dou cunha noticia, en El País, de 2011, na que José Blanco, como voceiro do último Goberno de Zapatero, informa de que o 23 de xullo de 2011 España decidía que volvese entrar en vigor a moratoria que levantara en 2008 para permitir a libre entrada de cidadáns romaneses sen visado.
El aumento del paro --con un 21,29% de la población activa es el más alto de la UE-- ha llevado al Gobierno a rectificar una decisión adoptada en 2008. Entonces, el Ejecutivo levantó la moratoria a los trabajadores rumanos (y a los búlgaros, cuya situación no ha cambiado).
Rumanía entró en la UE el 1 de enero de 2007, pero su tratado de adhesión incluyó una moratoria de siete años, hasta el 1 de enero de 2014, para que sus nacionales pudieran disfrutar del derecho a la libre circulación de trabajadores.
Sobre o titular e o argumento que ofrece o daquela ministro de Fomento, quen defende que a esixencia de visado de agora en diante é unha medida para evitar que os cidadáns romaneses "sexan explotados en España", coido que sobran os comentarios.

Uns meses despois, en novembro de 2011, baixo o cuestionable epígrafe 'Europa convulsa', unha reportaxe de El País relata de qué modo pouco honorable actúan os axentes de fronteira entre Romanía, que debería ser o dóberman do derradeiro linde da Unión Europea, e Moldavia, xa parte dese territorio ignoto que é mellor que siga a selo. O titular: "Vivir de espaldas a Schegen". O subtítulo: "El contrabando y la corrupción impiden a Rumanía entrar en el espacio sin fronteras".

De todos os xeitos, segundo se desprende doutra información recente de El País sobre a vontade de Francia de pecharlle as fronteiras á inmigración, semella que no caso de Romanía e Bulgaria están a se mesturar dous temas diferentes en axenda: 
Francia, no obstante, mezcla dos debates —el de la libre circulación de trabajadores, a la que rumanos y búlgaros tendrán pleno derecho el 1 de enero de 2014, y el de la entrada en Schengen, que depende de la decisión de los Estados miembros— con tintes populistas, subrayan fuentes europeas.
Agora que comprobei que hai cidadáns da Unión Europea de segunda --e aínda que neste caso que nos ocupa sexan os acusados de prostituír a unha nena de 15 anos e non sexa fácil que xeren a máis mínima empatía--, cómpre non esquecer que tamén a vítima é de nacionalidade romanesa. 

Non deberían as leis, o sistema xurídico e a Administración protexer a esta adolescente e igualala en dereitos aos cidadáns españois incluso a risco de que tamén saian, por así dicilo, beneficiados na xogada os seus agresores?

 


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